piątek, 1 listopada 2013

Wszystkich Świętych


Pamiętamy o tych, którzy odeszli.


     Bywają w roku dni  pełne radości,  uniesień i szczęścia. Ale są też inne - pełne zadumy i smutku. I taki jest listopadowy dzień, kiedy to przychodzimy na cmentarze, zapalamy znicze, rozmyślamy, tęsknimy i... odchodzimy. Niestety, życie ma swój początek i swój koniec. Tylko od nas zależy, co ocalimy i o czym będziemy pamiętać...        


                                              Dla tych
                                              Którzy odeszli               
                                              W nieznany świat,
                                              Płomień na wietrze
                                              Kołysze wiatr.
                                              Dla nich tyle kwiatów
                                              Pod cmentarnym murem
                                              I niebo jesienne
                                              U góry.

                                                                 (Danuta Gellnerowa:"Dla tych, którzy odeszli")

                           
                                     GRUPA TROPICIELI PAMIĘTA 
                                           O PATRONACH SZKOŁY 



                      

Wspominamy również najbliższych.
W dniu Wszystkich Świętych pójdę zapalić znicz mojemu dziadkowi. Wspomnę chwile z dziadkiem. Mój dziadek był kochany.    (Patryk)

W jutrzejszym dniu idziemy świecić znicze do prababci i pradziadka oraz mojego dziadka Henia i babci Jadzi. Wszyscy byli kochani.   (Oliwia)

Pamiętam mojego dziadka Sławka, był bardzo miły i przynosił mi słodycze. Pójdę też na grób babci Zigrid. W tym dniu będziemy zapalać znicze.  ( Amelia)

Pójdę na grób mojego dziadziusia. Bardzo go kocham.    (Michał)

Pójdę z rodzicami na cmentarz i zapalę znicz. Mój dziadek Franciszek był kochany i miły.   (Nicole)

Ja wspominam babcię Lidę i babcię Elę. Były kochane i miłe. Dziadek Paweł był zawsze śmieszny i zabawny.  (Eliza)

Jutro pójdę na grób mojego pradziadka Franciszka.   (Karol)

Pójdę na cmentarz do babci Sali i dziadka Emila. Moja babcia była miła. Mój dziadek zawsze bawił się ze mną.  (Julia)

Moja prababcia żyła jak miałem 5 lat. Była miła. Zapalę jej znicz.  (Patryk)

Mój dziadek był bardzo dobry. Mieszkał w Leszczynach. Nazywał się Adam.   (Oskar)

Moja prababcia nazywała się Aniela i zostały mi po niej tylko wisiorki z Jezusem. Chociaż jej nie widziałam to i tak ją kocham.   (Emilka)

Mój dziadek zmarł jak mnie nie było na  świecie.  ( Bartek)

Ja pójdę na grób mojego dziadka, babci i wujka Kocham ich .  (Kuba)
  
Mój dziadek umarł bardzo dawno. Nazywał się Alojzy.  (Daniel)

                                                  

1 komentarz: